Jaarverslag 2014-2015

Jaarverslag KSV seizoen 2014 – 2015

Handbalseizoen 2014- 2015 zijn we gestart met in totaal 18 teams. Vier damesteams, 1 G-handbalteam, 1 A-team, twee B-teams, drie C-teams, twee D- teams, drie E-teams en twee F-teams.

Jaarvergadering september 2014
Koen Doets is aangesteld als projectcoördinator van het meerjarenbeleidsplan. Er is gestart met het geven van een extra inlooptraining voor de jeugd. Dit willen we de komende jaren verder uitbreiden.

Gemerkt is dat het enthousiasme van de leden tijdens de acties terugloopt. Mede door het opzeggen van meerdere sponsors door de crisis leidt dit tot een daling in de inkomsten voor de verenigingskas. Omdat de handbalbond van Noord-Holland is opgeheven maar over is gegaan in centrale handbalbond worden er meer taken belegd bij de club zelf. Denk aan het inhuren van zalen, inplannen van wedstrijden. Omdat de zalen binnen HHW duurder zijn dan in de regio komen de kosten voor zaalhuur hoger te liggen.
Cor van Langen en Koos Vijverberg hebben de Gouden Fluit ontvangen omdat zij 40 jaar scheidsrechter zijn geweest. Helaas loopt het aantal bondscheidsrechters achter binnen onze vereniging. Alle leden vanaf de B-jeugd worden ingezet om dit probleem op te lossen.

Er is afscheid genomen van Rita van Muiswinkel, zij is lid van verdienste geworden van de vereniging. Karin Breed en Peter Vreeburg zijn ook gestopt in het bestuur als leden.

Dames 1 / A1
Dames 1 is dit jaar kampioen geworden in de hoofdklasse en zijn gepromoveerd naar de 1ste divisie. Onder leiding van Roel Pettinga is deze taak volbracht. De meiden hebben met buurtclub Tornado lang om de eerste plek gestreden. Helaas met een aantal afzeggingen en blessureleed zijn ze aan het einde van het seizoen gestart onder leiding van John Zeeuw om deze uitdaging aan te gaan.

De A1 is ook kampioen geworden in de Jeugddivisie N-W. Omdat zij met dispensatiespeelsters speelden mochten zij helaas niet meedoen met het NK.

De TC stippelt samen met trainers, coaches en bestuur een opleidingplan uit. De lange termijn doelstelling van KSV is om alle eerste teams in een zo hoog mogelijke klasse te laten spelen. Om dit te realiseren wordt er een jeugdbeleidsplan ontwikkeld en geïntroduceerd in de vereniging. Koen Doets is aangesteld om dit plan wat op papier staat in de praktijk te brengen. Dit doet hij onder andere door coach/trainersbijeenkomsten te organiseren en door een inlooptraining te organiseren.

F-jeugd toernooi (jongste jeugd)
Op een zaterdag was het dan eindelijk zover. Na weken van voorbereiding was het eerste toernooi voor onze jongste jeugd een feit. Voor degene die niet bekend zijn met onze F2 jeugd, zij spelen op de helft van een ‘gewoon’ veld, spelen nog geen competitie omdat het vooral gaat om het spelenderwijs ontdekken van het spelletje maar hebben daardoor de mazzel dat zij elke maand een 2 uur durend toernooi voorgeschoteld krijgen, wie heeft het? Inclusief leuke spelletjes tussendoor dus vervelen tussen de wedstrijdjes door is niet nodig.
Het thema bij KSV was handbal elfstedentocht.

We hebben dit jaar in de zaal Dames 1, A1, C3 gehuldigd als kampioenen.

In de bekercompetitie schopten sommige teams het ver. Dames 1 kwam in de zaalcompetitie van de beker verrassend ver maar haalde helaas niet de eindstreep. Op het veld heeft dames 1 (veld) het tot de finale geschopt maar helaas werd deze verloren tegen Hollandia T.

Geslaagd eigen toernooi gehad in de Goorn met een leuke verloting. Meer geld dan alle voorgaande jaren ervoor opgehaald met de collecte voor het fonds gehandicaptensport.
Dit jaar is de G-handbal in een nieuwe tenue en trainingspak gehezen door sponsors. Wel helaas wat toernooien moeten overslaan door blessures in het team en gebrek aan begeleiding. Vooral het laatste is erg jammer dus wellicht vind iemand het leuk om maandelijks mee te rijden en te begeleiden. Die is welkom!
De leiding is dit jaar ook perfect begeleid door Clementine en Sandra van der Heijden.

Het blijft ieder jaar moeilijk om het trainingsschema en de trainers rond te krijgen. We trainden dit jaar wederom allemaal van het F-team tot en met de dames in een sporthal en allemaal in Heerhugowaard. Op dinsdag en woensdag in sporthal Zuid en op donderdag in de sporthal in de Hectorlaan. Als extra aanvulling om het meerjarenbeleidsplan verder uit te stippelen is er dit jaar ook op vrijdagavond een extra inloop training voor de A-lijn gegeven. Deze vond in de Deimoshal plaats tijdens het binnenseizoen.

Deen jeugd sponsor actie
Dit jaar waren we uitgeloot door de Deen om deel te nemen aan de jeugd sponsor actie. Wij hebben voor een aantal jeugd teams trainingspakken gesponsord gekregen.

Violenactie
Dit seizoen waren we actief en succesvol bij diverse acties. Rond februari werd ’t Kruis en omgeving weer opgefleurd door vele bakken violen. De opbrengst was dit jaar €688 De topverkopers van dit jaar waren Floor van Eeken (26 bakken), Demi Geukes Foppen (25 bakken) Masha/Anniek Wielinga (19 bakken) en Megan Dol (18 bakken)

Er werden weer veel Grote Club actie loten verkocht. Met elkaar werd er € 2261,- voor de club verdiend. Topverkopers waren Lois Mollman (62 loten), Roos Elbers (49 loten), Zana Bajramovic (32 loten), Marina Blom (30 loten), Yelina Wijdenes (30 loten), Isis Blaauw (25 loten) en Britt Bruinenberg (25 loten).
Het best verkopende team was E3 met in totaal 141 loten. En een eervolle vermelding voor de E1, iedereen van dit team heeft loten verkocht, totaal 108 loten.

Kerstbroden/tulbanden actie
Vlak voor de kerst werd de Kerstbroden/tulbanden actie georganiseerd i.s.m. Dekamarkt Berkheideplein. Dit leverde de vereniging € 319,00 op.

Tijdens een zonnige dag in juni is er door de A1 gefietst. De rabobank sponsort hierbij een bedrag per fietser voor de clubkas.

Sponsor Sport 2000
Met Sport 2000 zijn dit seizoen sponsorafspraken gemaakt.  O.a. krijgen leden korting bij aankoop van artikelen.

Diverse teams hebben op verschillende momenten tijdens het seizoen deelgenomen aan toernooien. Teams gingen o.a. naar het pinkstertoernooi bij Berdos.
De F1 heeft het eindejaar toernooi bij ZAP gespeeld en daar de beker binnen gesleept.
De A1 heeft meegedaan aan het Carla de Groot toernooi.
Bij het Berdos toernooi hebben de C1, E3, F1 de beker binnen gesleept.
Het Berdos beach toernooi werd gewonnen door de C1.

De leveringsplicht voor de scheidrechters aan de bond blijft een groot probleem. We hebben dan ook forse boetes ontvangen van de bond voor het niet leveren van bondscheidsrechters.

De B1 zijn dit jaar opgeleid tot jeugd scheidrechters door Greet & Koos en hebben een diploma ontvangen.

Verder vond er  overleg met het bestuur van de voetbal plaats. Belangrijkste onderwerp is de dagelijkse gang van zaken rond de accommodatie.

Het  Sinterklaasfeest was weer een zeer succesvolle activiteit. De slaapnacht was voor de jeugd een hoogtepunt. Alles werd geweldig goed georganiseerd door de activiteitencommissie.

Terugkijkend op seizoen 2014-2015 zijn er prachtige resultaten bereikt door de verschillende teams. Het bestuur wil iedereen die zich op de een of andere manier heeft ingezet voor de vereniging hiervoor hartelijk bedanken. Wij wensen iedereen een sportief en gezellig handbalseizoen toe!
Heerhugowaard, 21 september 2015

1. Groot (voorzitter) J. Zuurbier (secretaris)