Jaarverslag 2015-2016

Jaarverslag KSV seizoen 2015 – 2016

Handbalseizoen 2015- 2016 zijn we gestart met in totaal 18 teams. Drie damesteams, 1 recreantenteam, 1 G-handbalteam, 1 A-team, twee B-teams, twee C-teams, twee D- teams, vier E-teams en twee F-teams.
Jaarvergadering september 2015
Dames 1 kampioen geworden en gepromoveerd naar tweede divisie. A1 & C3 zijn kampioen geworden. Veel plekken de pers gehaald. John Zeeuw aangesteld als trainer van de selectie. G-handbal toernooien, F-jeugd toernooi. Beach handbal bij berdos dit jaar. Kerstgroet van de selectie voor alle sponsors. Grote clubactie belangrijke bron van inkomsten. Mixtoernooi dit jaar in ere hersteld.
Er wordt opgemerkt dat het enthousiasme van de leden tijdens de acties terugloopt. Tevens is ook door de crisis merkbaar  dat sponsors niet zomaar contracten verlengen en dit heeft effect op de inkomsten.. Omdat de handbalbond van Noord-Holland is opgeheven en is  over  gegaan in centrale aangestuurde bond worden er meer taken belegd bij de club zelf. Denk aan het inhuren van zalen, inplannen van wedstrijden. Omdat de zalen binnen HHW duurder zijn dan in de regio komen de kosten voor zaalhuur hoger te liggen.
Vorig jaar is er een beleidsplan opgesteld voor het invullen van scheidsrechters. Als wij geen bondscheidsrechters leveren worden wij hier op gekort. Leveren van bondsscheidsrechters blijft een aandachtspunt. Helemaal omdat onze enige bondscheidsrechter is gestopt na 44 jaar.
Suzan van Rooyen is afgetreden als bestuurslid en lid van verdiensten geworden.
De start van het seizoen onder leiding van John Zeeuw was lastig want naast het feit dat de selectie was uitgedund (enkele basisspeelsters waren gestopt) kreeg het team van John Zeeuw te maken enkele hardnekkige blessures. Dames 1 heeft zich helaas niet weten te handhaven in de tweede divisie.

Om het spelbeeld binnen KSV te stroomlijnen is besloten tot het oprichten van een Technische Commissie. Het doel van de TC is om een manier van spelen voor de vereniging aan te nemen en dat op elk vlak uit te dragen en daarmee het spelplezier en kijkgenot van het handbal te verhogen. Afgelopen seizoen is hiermee en goede start gemaakt. Volgend seizoen zal dit een vervolg moeten krijgen, De middelen die we hiervoor gaan gebruiken zijn o.a. het aandragen van een trainershandleiding en hulpmiddel voor coaches, Binnen de TC is Rolinka Rentinck als coördinator  C en D-jeugd gestopt.

Jeugd/werving nieuwe leden(jongste jeugd)
Ieder jaar worden er minimaal 2 instuifmiddagen georganiseerd om nieuwe leden te werven voor de jongste jeugd. Afgelopen seizoen heeft dit veel nieuwe enthousiaste F’jes opgeleverd.

We hebben dit jaar zowel op het veld als in de zaal de E1 & F1 gehuldigd als kampioenen.
In de bekercompetitie hebben weer een groot aantal teams meegedaan. Sommige teams schopten het ver maar haalde helaas niet de eindstreep.

De G-handballers hebben goud gewonnen op de regionale spelen.
Geslaagd eigen toernooi gehad in de Waardergolf met een leuke verloting. Meer geld dan alle voorgaande jaren ervoor opgehaald met de collecte voor het fonds gehandicaptensport.
Wel helaas wat toernooien moeten overslaan door blessures in het team en gebrek aan begeleiding door privé omstandigheden. Vooral het laatste is erg jammer dus wellicht vind iemand het leuk om maandelijks mee te rijden en te begeleiden. Die is welkom!
Maar de G-handballers zijn wel 3de van Nederland geworden op special olympics nationale spelen. Na een goede eerste voorronde dag mochten ze de twee dag uitkomen in de hoogste poule.
De leiding is dit jaar ook perfect begeleid door Clementine, Sandra & Patricia.
Het blijft ieder jaar moeilijk om het trainingsschema en de trainers rond te krijgen. We trainden dit jaar wederom allemaal van het F-team tot en met de dames in een sporthal en allemaal in Heerhugowaard. Op dinsdag en woensdag in sporthal Zuid en op donderdag in de sporthal in de Hectorlaan. Als extra aanvulling om het meerjarenbeleidsplan verder uit te stippelen is er dit jaar ook op vrijdagavond een extra inloop training voor de A-lijn gegeven. Deze vond in de Deimoshal plaats tijdens het binnen seizoen.

Violenactie
Dit seizoen hebben we geen violen actie gehouden door een aantal ongelukkige misverstanden. Daarnaast heeft ook de violenleverancier aangegeven geen violen meer te leveren en zullen we op zoek moeten naar een andere leverancier of een andere actie.
Er werden weer veel Grote Club actie loten verkocht. Met elkaar werd er € 2125,95,- voor de club verdiend. Topverkopers waren Britt Bruinenberg (76 loten), Roos Elbers (36 loten), Romie Strooper (33 loten), Tessa Helder (31 loten), Lynn van Berkel (30 loten) en Babs Klaver (25 loten).
Het best verkopende team was E3 met in totaal 194 loten.
Kerstbroden/tulbanden actie
Vlak voor de kerst werd de Kerstbroden/tulbanden actie georganiseerd i.s.m. Dekamarkt Berkheideplein. Dit leverde de vereniging € 400,00 op.

Tijdens een zonnige dag in juni is er door de dames 4 gefietst. De Rabobank sponsort hierbij een bedrag per fietser voor de clubkas.
Sponsoring
Met Sport 2000 heeft KSV een 6-jarig sponsorcontract gesloten waarbij Sport 2000 nu ook een webshop ter beschikking heeft gesteld die via de KSV site is te bezoeken en waarbij KSV leden korting krijgen maar ook de vereniging over het aankoop bedrag.
Nieuwe reclameborden zijn opgehangen voor de Volendammer vishandel en Blom Infra.
Nieuwe shirtsponsors zijn aangetrokken Sport 2000. Gilbert Kappers en Angeline’s Care & Beauty Instituut heeft haar shirtsponsoring verlengd.

Diverse teams hebben op verschillende momenten tijdens het seizoen deelgenomen aan toernooien. Teams gingen o.a. naar het pinkstertoernooi bij Berdos, zowel beach- als veld. Hemelvaarttoernooi bij Tornado.
Ook was er dit jaar weer de traditionele ouder-kind toernooi georganiseerd op het veld door de meiden van de C1, B1, B2. De leden spelen dan in toernooi vorm tegen teams van ouders/coaches/trainers.
Diverse teams hebben meegedaan aan het eindejaar toernooi bij ZAP. Wat resulteerde in een aantal bekers.
De leveringsplicht voor de scheidrechters aan de bond blijft een groot probleem. We hebben dan ook forse boetes ontvangen van de bond voor het niet leveren van bondscheidsrechters.
De B1 zijn dit jaar opgeleid tot jeugd scheidrechters door Greet & de scheidsrechtercommissie.
Ook is het verplicht om een spelregeltest te behalen. Dit is ook in gang gezet door de vereniging.

Verder vond er  overleg met het bestuur van de voetbal plaats. Belangrijkste onderwerp is de dagelijkse gang van zaken rond de accommodatie.

Het  Sinterklaasfeest was weer een zeer succesvolle activiteit. De slaapnacht was voor de jeugd een hoogtepunt. Alles werd geweldig goed georganiseerd door de activiteitencommissie.

Terugkijkend op seizoen 2015-2016 zijn er prachtige resultaten bereikt door de verschillende teams. Het bestuur wil iedereen die zich op de een of andere manier heeft ingezet voor de vereniging hiervoor hartelijk bedanken. Wij wensen iedereen een sportief en gezellig handbalseizoen toe!
Heerhugowaard, 19 september 2016

1. Groot (voorzitter) J. Zuurbier (secretaris)