Jaarverslag 2016-2017

Jaarverslag KSV seizoen 2016 – 2017

Handbalseizoen 2016- 2017 zijn we gestart met in totaal 20 teams. Drie damesteams, 3 recreantenteam (veldseizoen 3de team gestart), 1 G-handbalteam, drie B-teams, twee C-teams, drie D- teams, drie E-teams en twee F-teams.
Jaarvergadering september 2016
Dames 1 heeft zich niet kunnen handhaven in de tweede divisie. Tot de laatste wedstrijd aan toe was het spannend of ze in deze poule zouden kunnen blijven.
E1 en F1 zijn kampioen geworden zowel in de zaal als op het veld. Het G-handbal-team heeft goed gepresteerd bij toernooien. Er zijn enkele Jeugd instuifmiddagen georganiseerd wat voor veel nieuwe aanwas heeft gezorgd bij de jongste jeugd.
Tenslotte zijn er veel toernooien bezocht door de verschillende teams.
Er hebben zich drie dames aangemeld om de scheidsrechtercommissie te vormen. Zij gaan de jeugd opleiden die starten met fluiten. En zorgen ervoor dat de leden die dit moeten de spelregeltest behalen.
Dit seizoen kwam dames 1 uit in de hoofdklasse en dat betekende minder ver reizen. Onder leiding van trainer/coach John Zeeuw was de start wederom lastig want de selectie was uitgedund (enkele basisspeelsters waren gestopt) en van echte aanvulling was er geen sprake. Om die reden moest het team ook regelmatig terugvallen op speelsters uit andere teams maar wel met succes. Door deze wisselende samenstelling verschilde de resultaten per week waar briljante wedstrijden werden afwisselend met matige optredens. Hoogtepunt was wel weer de krakers tegen Tornado die beide goed waren voor een uitverkochte Waardergolf. Uiteindelijk wisten de dames toch een goed resultaat neer te zetten en eindigde op de 5 plaats in het linker rijtje.
Wel heeft John Zeeuw in februari in goed overleg met het bestuur besloten om na dit seizoen niet meer verder te gaan.

Om het spelbeeld binnen KSV op hoofdlijnen te stroomlijnen is het afgelopen seizoen een stap gedaan in de goede richting. Door de komst van nieuwe jeugdtrainers en hulp van enthousiaste ouders en spelers wordt de manier van spelen op elk vlak gestimuleerd en verbeterd. We proberen het voor de jeugd leuker te maken. De jeugd stap voor stap kan groeien, met veel spelplezier en succes beleven. Ook volgend seizoen wordt de aandacht hierop gevestigd. Binnen de TC is Cora Lemstra als coördinator C en D-jeugd gestopt en Sandra van Keulen als bestuurslid TC.

Jeugd/werving nieuwe leden (jongste jeugd)
Ook dit seizoen zijn er 2 instuifavonden georganiseerd om nieuwe leden te werven voor de jongste jeugd. Dit heeft veel nieuwe enthousiaste F’jes opgeleverd.

We hebben dit jaar weer meerdere kampioenen binnen KSV. De E1, E2, F3 en Recreanten 2.
In de bekercompetitie hebben weer een groot aantal teams meegedaan. Sommige teams schopten het ver maar haalde helaas niet de eindstreep.

De G-handballers hebben dit seizoen veel goede wedstrijden gespeeld. Er wordt steeds vaker mooi combinatiespel ingezet waardoor het ontzettend leuk is om naar te kijken.
De loterij op ons eigen toernooi was een succes en ook met de collecte is er weer geld opgehaald.
Aan het eind van het seizoen hebben we geëvalueerd met de sporters en daaruit is vooral gebleken dat de sporters enorm genieten van het behoren tot een gezellige vereniging waar ze lekker kunnen sporten en ook andere activiteiten ondernemen.
Geslaagd eigen toernooi gehad in de Waardergolf met een leuke verloting.
De leiding is dit jaar ook perfect begeleid door Clementine, Sandra & Patricia.

Het blijft ieder jaar moeilijk om het trainingsschema en de trainers rond te krijgen. We trainden dit jaar wederom allemaal van het F-team tot en met de dames in een sporthal en allemaal in Heerhugowaard. Op dinsdag en woensdag in sporthal Zuid en op donderdag in de sporthal in de Hectorlaan.

Er werden weer veel Grote Club actie loten verkocht. In 2016 een topopbrengst van Met elkaar werd er € 2.340,- voor de club verdiend.
Topverkopers waren Tessa Helder (D2) met 73 loten, Roos Elbers (D1) met 39 loten, Fleur Wierda (F1) met 37 loten, Lisa Raaphorst (F2) met 30 loten, Bloem Rothengatter (D2) met 25 loten en Britt Bruinenberg (E1) met 25 loten.
Het bestverkopende team was D2 met 136 loten.
Speculaaspoppenactie
In oktober en november hebben we in samenspraak met de Aviateur voor het eerst de speculaaspoppenactie georganiseerd. Dit was een groot succes en leverde             € 1063,-op. Iedereen bedankt voor hun inzet.
In juni heeft de C1 de Rabobank fietssponsortocht gefietst. Een gezellige fietstocht door Heerhugowaard en Alkmaar heen waarmee enkele speelsters en ouders het maximale bedrag van 300 euro hebben verdiend voor KSV handbal.

Nieuwe ClubKit actie
Afgelopen jaar heeft KSV met de inzet van een actieve vrijwilligster de actie ClubKit ingezet voor nieuwe trainingspakken voor de handbalteams. De actie verliep voorspoedig en menig team heeft mooie nieuwe trainingspakken verworven. De actie werd afgesloten met een prijsuitreiking welke door Sport 2000 ter beschikking waren gesteld.

Pinda slingeractie
De vertrouwde violenactie van KSV zou dit jaar door een nieuwe actie worden vervangen namelijk de pinda slingeractie. De vrijwilligers die zich hiervoor hadden aangemeld hebben zich op het laatste moment teruggetrokken waardoor de actie niet heeft plaats kunnen vinden.
Dit betreuren wij zeer als bestuur omdat het inkomstenverlies oplevert welke wij amper kunnen missen en waardoor we zaken voor de leden minder goed kunnen regelen. Het geeft ook aan dat wij vrijwilligers nodig hebben en met deze vrijwilligers alleen een gezonde, sportieve en leuke vereniging kunnen blijven.

Sponsoring
Met Containerbox.nl heeft KSV het afgelopen jaar een nieuw driejarig Hoofdsponsorcontract afgesloten. Daarnaast zijn voor de Dames1 selectie het contract van Amigoplant verlengt en hebben we B.G. Mol mogen begroeten als nieuwe sponsor, beide voor 3 jaar. Noordeloos, Sijs en Woodcomposiet zijn gestopt met sponsoring van Dames 1 maar zijn doorgegaan als bordsponsors.
Voor Dames 2 hebben we twee nieuwe sponsors mogen begroeten te weten, Visser sneltransport en Kaandorp Fietsen.
Verder hebben we de volgende nieuwe bordsponsors mogen begroeten:

• nl
  • NHB Services
  • The Travel Club/ Maureen van Berkel

Waarbij Maureen van Berkel ook nog een actie heeft verbonden aan het aantal reizen wat door leden bij haar wordt geboekt.
Restaurant D ‘Olifant is sponsor geworden van de seizoenkaarten.
4 nieuwe F-doeltjes zijn door Giel Beers van de Anton Groep geleverd aan KSV Handbal.
BDO accountants heeft de B1 + B2 in een nieuw trainingspak gestoken.

Diverse teams hebben op verschillende momenten tijdens het seizoen deelgenomen aan toernooien. Teams gingen o.a. naar het pinkstertoernooi bij Berdos, zowel beach- als veld. Hemelvaarttoernooi bij Tornado. Met als resultaat voor sommige teams een beker.
Ook was er dit jaar weer de traditionele ouder-kind toernooi georganiseerd op het veld door de meiden van de B1, B2, B3. De leden spelen dan in toernooi vorm tegen teams van ouders/coaches/trainers.
Diverse teams hebben meegedaan aan het eindejaar toernooi bij ZAP. Wat resulteerde in een aantal bekers.
De leveringsplicht voor de scheidrechters aan de bond blijft een groot probleem. We hebben dan ook forse boetes ontvangen van de bond voor het niet leveren van bondscheidsrechters.
De B1 en B2 zijn dit jaar opgeleid tot jeugd scheidrechters door Greet & de scheidsrechtercommissie.
Ook is het verplicht om een spelregeltest te behalen. Dit is ook in gang gezet door de vereniging.
Verder vond er overleg met het bestuur van de voetbal plaats. Belangrijkste onderwerp is de dagelijkse gang van zaken rond de accommodatie.
Het Sinterklaasfeest was weer een zeer succesvolle activiteit. De slaapnacht was voor de jeugd een hoogtepunt. Alles werd geweldig goed georganiseerd door de activiteitencommissie.
De activiteitencommissie organiseert ieder jaar het uitje voor de topverkopers van de grote club actie.
Terugkijkend op seizoen 2016-2017 zijn er prachtige resultaten bereikt door de verschillende teams. Het bestuur wil iedereen die zich op de een of andere manier heeft ingezet voor de vereniging hiervoor hartelijk bedanken. Wij wensen iedereen een sportief en gezellig handbalseizoen toe!
Heerhugowaard, 25 september 2017

1. Groot (voorzitter) J. Zuurbier (secretaris)