Terreindienst

Terreindienst KSV handbal
Inleiding:
Alle teams bij KSV handbal maken gebruik van de sporthallen tijdens het binnenseizoen maar ook van de faciliteiten op het KSV terrein tijdens het buitenseizoen. Bij KSV handbal is afgesproken dat elk team bij de thuiswedstrijden de terreindienst op zich neemt. Meestal wordt dit uitgevoerd door de ouders/ familie/ bekenden van de spelers. De coach ziet toe dat dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Maar wat houdt dit nu in?

In de zaal
Tijdwaarneming:
Het bijhouden van de stand en tijd, de beschrijving ligt op de wedstrijdtafel. Info bij medewerkers van de sporthal;
EHBO:
Ondersteuning coach bij bijvoorbeeld blessures. De sporthaleigenaar kan ingeschakeld worden.
Kleedkamers:
Toezien dat de kleedkamers netjes worden achtergelaten.
 
Op het KSV terrein
KSV vlag:
De eerste terreindienst van het weekend hijst de KSV vlag, de laatste dienst strijkt de vlag.
Svp opbergen in het wedstrijdsecretariaat bij de “brievenbakjes” of onder het grote white board.
Drankjes:
Voor aanvang wedstrijd melden bij het KSV wedstrijdsecretariaat. Dit wordt beheerd door vrijwilligers van KSV voetbal. Hier overleg je hoeveel koffie en thee er moet zijn voor in de rust;
Tijdens de rust deel je de drankjes uit op het veld of kleedkamer (hangt van de coach af);

Tijdwaarneming:
Het bijhouden van de stand en tijd;
De aan/uit schakelaar zit buiten bij de keuken van de kantine.
De afstandsbediening ligt aan de lader in boven op de kastjes van het wedstrijdsecretariaat. Einde dag moet deze weer aan de lader.

EHBO:
Voor ondersteuning door coach bij bijvoorbeeld kleine blessures is er een EHBO koffer beschikbaar aan de muur van het wedstrijdsecretariaat. De zogenaamde ice packs liggen in de kleine vriezer naar de binnendeur.
In het wedstrijdsecretariaat kan via de geluidsinstallatie  een EHBO-er of BHV-er worden omgeroepen.  Maak voor ernstige blessures gebruik van de Fysio-ruimte en bel vandaar uit naar de Huisartsenpost Alkmaar. Het telefoonnummer en de route staan in de Rode Ordner.

Kleedkamer 5 en 6:
Kleedkamer 5 en 6 zijn bedoeld voor KSV handbal, het staat duidelijk aangegeven. Klopt dit niet, ga het dan melden bij het wedstrijdsecretariaat. De terreindienst ziet toe dat de kleedkamers netjes worden achtergelaten.

Communicatiebord:
In het wedstrijdsecretariaat hangt een zogenaamd communicatiebord. Schrijf bijzonderheden (lenen spullen zoals kleding/ fluitjes enz) hier op. Dit voorkomt een hoop onduidelijkheid!
 
Locker:
In het wedstrijdsecretariaat is een locker 8 (groen etiket) beschikbaar voor KSV Handbal. Hierin liggen fluitjes, wedstrijdkaartjes enz. Het wedstrijdsecretariaat beheert de sleutel.
Bij afwezigheid van de voetbalmensen kun je ook zelf in locker 8  komen;
               stap 1:   pak uit het linkerlaatje de sleutelbos
               stap 2:  zoek sleutel 4 (kleine sleutel) en open locker 4; je ziet nu de  sleutels van alle lockers
               stap 3:  pak sleutel 8 en open de Handbal locker
               stap 4:  sluit alles ook weer af na gebruik!
 
F doeltjes:
De benodigdheden van de F doeltjes liggen in het materiaalhok van KSV handbal naast het wedstrijdsecretariaat. De doeltjes zitten vast met een slot, de sleutel ligt ook in het materiaalhok. De doeltjes moeten vastgemaakt worden in de gaten van het veld.

Vragen stel je aan de coach. De coach mag contact opnemen met de KSV handbal.

Namens KSV bestuur, Olaf Blaauw